Makaron i indyk?

makaron_z_indykiemCzy wyobrażacie sobie makaron z dużą ilością mięsa? Większość ludzi niestety nie przepada za takimi połączeniami, uważają, że takie dania stają się suche, niezbyt smaczne i po prostu bez wyrazu, jednak jest to błędne myślenie, wystarczy tylko umieć je dobrze przygotować. Do takiego posiłku potrzebujemy około pół kilograma piersi z indyka, rukolę, pomidorki koktajlowe, sól, pieprz, oliwę z oliwek, bakłażana, oraz makaron, właściwie może być jaki tylko chcemy, jednak bardzo fajnie i estetycznie będą wyglądały w tym daniu kokardeczki makaronowe. Najpierw gotujemy makaron aby nam ostygł, później kroimy w sznycelki naszą pierś z indyka. Kolejny krok to warzywa, bakłażana również kroimy i wraz z indykiem należy go ugrillować albo jeśli wolimy usmażyć na patelni. Dalej należy usmażone składniki pokroić na dużo mniejsze kawałeczki jak do sałatki i wymieszać je dokładnie z makaronem, później dodajemy do całości rukolę i pomidorki w całości lub pokrojone. Na koniec pozostaje nam oczywiście doprawić całe danie wedle uznania.

Indyk w omlecie

Każdy z nas z pewnością jadł kiedykolwiek omlety, są to bardzo dobre przystawki, lub też dania śniadaniowe, dodające energii na cały poranek. Warto robić takie omlety, które będą zawierały jak największą ilość składników, gdyż będą wówczas ciekawsze i bardziej pożywne. Możemy do takiego omleta użyć oczywiście naszego mięsa z indyka, kiełków, cebulki, kolendry, fasoli, kapusty pekińskiej, a także wielu innych składników i przypraw, które spowodują, że nasz omlet będzie bajeczny. Głównym składnikiem oczywiście będą jajka, które rozbijamy i przyprawiamy. Wcześniej musimy usmażyć nasze mięso, gdyż w omlecie pozostałoby ono surowe, dlatego mięso i warzywa smażymy, bądź gotujemy wcześniej do odpowiedniego stanu, następnie wylewamy jaja na patelnię a do nich wrzucamy wszystkie inne składniki i mięso, delikatnie unosimy brzegi omletu aby się nie przypalały i tak czekamy aż się zetnie. Możemy również przekręcić go na drugą stronę uważając aby się nie zepsuł, później kroimy go i dekorujemy ziołami wedle uznania i smaku.

Indycze kuleczki

indyk_klopsikiKuleczki z indyka w posmaku kokosowym to prawdziwy hit, z którego każdy będzie z pewnością zadowolony. Potrzebujemy pół kilograma mięsa z udźca indyczego, wiórki kokosowe, jajko, jedną bułkę namoczoną w mleku, łyżeczkę curry, odrobinę ziaren sezamu oraz olej. Na początek musimy zająć się mieleniem mięsa, z niego należy następnie po zmieleniu formować kulki, ale to później. Mięso mielimy wraz z bułką i dodajemy do tego jajko, a także przyprawę curry. Z takiej zmielonej masy musimy teraz właśnie uformować ładne kształtne kuleczki, które następnie obtaczamy w wiórkach kokosowych. Takie kuleczki muszą być dopilnowane, aby dobrze się usmażyły w środku, powinniśmy mocno rozgrzać olej i smażyć nasze indycze kulki w głębokim tłuszczu. Następnie oczywiście powinniśmy odsączyć je na ręczniku papierowym, aby nie były zbyt tłuste i danie będzie gotowe. Podajemy z ryżem, lub innymi dodatkami. Jest to bardzo szybkie i ciekawie wyglądające danie idealne na przyjęcia.

Zdrowe jedzenie

Obecne czasy i rynek spożywczy daje nam ogromny wybór jeśli chodzi o produkty gotowe do spożywania. Niestety w większości takie jedzenie, które kupujemy w większości sklepów jest bardzo mocno przetwarzane, zawiera w sobie mnóstwo konserwantów i po prostu staje się przez to dla nas bardzo szkodliwe i uzależniające. Warto zdawać sobie z tego sprawę i poszukiwać na sklepowych półkach takie składniki, które będą dla nas odpowiednie. Niezdrowe jedzenie oprócz tego, że szkodzi naszemu zdrowiu od wewnątrz, również szkodzi nam w kwestii naszego wyglądu zewnętrznego, czyli wagi. Zdrowe jedzenie pozwala nam się czuć syto, ale jednocześnie lekko i nie wydaje nam się, że z czegoś rezygnujemy. Nieodpowiednie jedzenie natomiast momentalnie nas zapycha, sprawia, że mimo wszystko chcemy go więcej i bardzo szybko przez nie tyjemy. Warto zastanowić się nad tym, jak i co jemy, bo to może mieć kluczowe znaczenie dla nas w przyszłości, a przecież każdy z nas chce wyglądać i czuć się zdrowo przez długie lata.

Łatwe i szybkie

obiadWielu z nas w dzisiejszych czasach nie ma zbyt wiele czasu dla siebie. Większość niestety spędza swój czas w pracy harując na lepsze życie, na to aby wystarczyło na opłacenie codziennych rachunków i zapewnienie godnego życia. Taki tryb staje się coraz częstszy w wielu domach, szczególnie u młodych ludzi, którzy dopiero zaczynają układać sobie życie. Niestety walczą oni o swoją karierę i przyszłość zapominając kompletnie o sobie i swoim zdrowiu. Wielu młodych zapomina, że zdrowe odżywianie nie musi być nudne, długotrwałe i trudne. Warto poznać kilka prostych i bardzo szybkich przepisów na dobre i bardzo zdrowe posiłki, które możemy sobie przygotowywać dzień wcześniej, bądź zamrażać na jeszcze dalszy czas, a które zdecydowanie pomogą nam zadbać o swoje zdrowie i dodadzą nam energii. Łatwe i szybkie w przygotowaniu będą z pewnością różnego rodzaju sałatki, zupki, czy też kanapki z obowiązkowym ciemnym pieczywem. Spróbuj zdrowego jedzenia, a przekonasz się, że było warto!

Parowanie

Wielu z nas z pewnością przyzna, że chciałoby częściej gotować posiłki na parze, jednak nie wydaje im się to specjalnie dobre i wnoszące coś innego, lepszego do naszego życia codziennego. Oczywiście jest to błąd w myśleniu, gdyż gotowanie na parze posiada mnóstwo zalet, które przydadzą się z pewnością każdemu z nas. Główną zaletą gotowania na parze jest to, że podczas takiego gotowania zachowujemy zdecydowanie większą ilość składników odżywczych i witamin wewnątrz naszych dań, niż gdybyśmy je smażyli, grillowali, czy nawet gotowali w wodzie. Kolejnym zdecydowanym plusem parowania posiłków jest oszczędność czasu i naszych pieniędzy pod postacią zmniejszenia wykorzystania prądu, wody i innych. Gotowanie na parze zajmuje zdecydowanie mniej czasu, jest szybkie i dokładne, a my nie musimy stać cały czas nad urządzeniem i doglądać czy coś się nie przypala, bo takie rzeczy nie mają tam miejsca. Parowanie to kompletnie bezpieczna metoda gotowania, która bardzo ułatwia życie codzienne i jest dla nas zdrowsza.

Czego użyć do parowania?

warzywa-na-parzeJak już wcześniej wspominaliśmy, gotowanie na parze jest niezwykle ciekawą i zdrową metodą gotowania dla każdego z nas. Nikt bowiem jeszcze nie zniszczył swojego zdrowia jedząc jedzenie przyrządzane właśnie w taki sposób, jest ono lekkie, zdrowe i równie aromatyczne, co smażone, wystarczy tylko wiedzieć, w jaki sposób je przyrządzać aby było smaczne. Obecnie na rynku dostępnych jest mnóstwo różnego typu przyrządów do gotowania na parze, jednak najchętniej ludzie sięgają po parowary. To najlepszy i najprostszy sposób na przygotowanie dzięki niemu całego obiadu jednocześnie w dodatku dla całej rodziny a nie jednej osoby. Parowary mają swoje półeczki, na których odpowiednio układamy kolejne składniki, jest to bardzo wygodne i rzeczywiście pomocne. Inny tańszy sposób parowania to specjalne nakładki na garnki, w które wlewamy wodę, ona gotując się unosi nam parę a na garnku wiszą nasze składniki i parują się na wydobywającej się parze. To też ciekawy sposób, jednak mniej wygodny, w dodatku zdecydowanie mniej na nim przyrządzimy.